Του Μόσχου Εμμ. Λαγκουβάρου (γράφοντoς προς την εαυτού υπόμνησιν)

"Μη θελήσετε να ερευνήσετε τα έργα του καιρού αυτού, για να μη γίνετε σαν τα αφοδευτήρια, όπου ο καθένας πηγαίνει να αποβάλει όσα βρίσκονται στην κοιλιά του και υπάρχει μεγάλη δυσωδία, αλλά να γίνετε μάλλον θυσιαστήριο του Θεού αγνό, κάνοντας τον ιερέα που βρίσκεται μέσα, να βάζει πάντοτε θυμίαμα από το πρωί ως το βράδυ, ώστε να μη μείνει το θυσιαστήριο χωρίς θυμίαμα". (Αββά Ησαϊου , Λόγοι ΚΘ΄, Νεοελληνική απόδοση, Σοφοκλής Γ. Δημητρακόπουλος, Έκδοση Απόστολος Βαρνάβας,Αθήναι 2004, σελ.99,Γ΄)

Ο Αββάς Ησαϊας μιλώντας για τον ιερέα και για το θυμίαμα εννοεί τη Νοερά Προσευχή. Ο ιερέας είναι το Άγιον Πνεύμα και το θυμίαμα είναι η Νοερά Προσευχή. Το πνεύμα υπερεντυγχάνει εντός μας στεναγμοίς αλλαλήτοις. Κατευθυνθήτω η προσευχή μου ως θυμίαμα ενώπιόν σου, λέει ο στίχος του ψαλμού.

Το πνευματικό νόημα της μεταφοράς του αγίου είναι το Ασυνείδητο. Ο άγιος θέλει να σε βοηθήσει να καταλάβεις τι είναι το Ασυνείδητο, για να ξέρεις τον τρόπο που αντιδρά ο οργανισμός σου στα γεγονότα που απειλούν την επιβίωσή σου. Θα ξέρεις τί ρόλο παίζουν οι μιμητικές επιθυμίες (αυτές που δεν έχουν πρότυπο τον Ιησού), ότι για να τις ικανοποιήσεις χτυπάς τις πόρτες που πίσω τους υπάρχει μόνο ο θάνατος.

Ο Θεός δεν θέλει να χαθεί κανένας άνθρωπος. Αφήστε τους νεκρούς να θάψουν τους νεκρούς τους, είπε. Εκείνος που ακολουθεί τον Ιησού έχει εγκαταλείψει τις μιμητικές επιθυμίες.

Πρέπει να εμβαθύνεις λοιπόν,

Α΄ Στη Νηπτική Θεωρία και στη Νοερά Προσευχή. (Βιβλία: Οι περιπέτειες ενός προσκυνητή, η Φιλοκαλία, ο Ευεργετινός, 50 ομιλίαι του αγίου Μακαρίου του Αιγυπτίου κ.α.).

Β΄ Στον Καθρέφτη της ψυχής, το βιβλίο που μιλάει για τους δαίμονες που διά μέσου των παθών εισέρχονται στην ψυχή μας και στερούν την ελευθερία μας.

Γ΄ Στην αρχαία Ελληνική Μυθολογία. Τί σημαίνει ότι απ΄ τον κομμένο λαιμό της φοβερής Μέδουσας ξεπήδησαν ο Πήγασος (τι συμβολίζει ο Πήγασος, το φτερωτό άλογο;) και ο Χρυσάωρ (τι είναι ο Χρυσάωρ;)

Δ΄ Στα Ομηρικά έπη, ιδίως στην Οδύσσεια, που είναι η αυτοβιογραφία του Οδυσσέα.

Ε΄ Στη σύγχρονη ψυχολογία του βάθους , ιδίως στην ψυχολογία του Κάρλ Γιούγκ, να εμβαθύνεις στο Θετικό Ασυνείδητο, δηλαδή στις θρησκευτικές και πνευματικές αρχές, τις οποίες κληρονομούμε απ΄ τους προγόνους μας και στο
Αρνητικό Ασυνείδητο, τους Λαιστρυγόνες και τους Κύκλωπες που τους κουβαλούμε μέσα μας απ΄ τους προγόνους μας ή εισέρχονται στην ψυχή μας μέσα από τις εννέα θύρες του θανάτου.

Ζ΄ Στις Παραδόσεις του Ελληνικού Λαού (Βλέπε την παράδοση της Μονοβύζας).

Η΄ Στην ποίηση προσπάθησε να εμβαθύνεις στο ποίημα του Καβάφη Ιθάκη, στο στίχο του Κώστα Καρυωτάκη , Θάνατος είναι οι κάργιες στα κεραμίδια , στο ποίημα του Εμπειρίκου , Δεν έχουμε κυδώνια κ.α..

Αυτό είναι το πρώτο βήμα. Εννοείται ότι βρίσκεσαι μέσα στην Εκκλησία και μετέχεις στην μυστηριακή ζωή της Εκκλησίας.
Το δεύτερο βήμα είναι να πετάξεις την τηλεόραση και να μην παρακολουθείς τα ιστολόγια που μεταδίδουν κατά σύστημα το φόβο και τη σύγχυση του αρνητικού ασυνειδήτου.

Πές μου ένα παράδειγμα για το πώς ενώ απορρίπτεις το ψεύδος δεν απορρίπτεις το ψεύδος, αλλά την αλήθεια και πώς μιλώντας εναντίον κάποιου μιλάς υπέρ αυτού.
Πώς οι έμποροι ναρκωτικών χρηματοδοτούν κινηματογραφικές ταινίες εναντίον των ναρκωτικών. Πως οι χώρες που ρυπαίνουν τη γη δημιουργούν οικολογικές οργανώσεις , ενώ δεν υπογράφουν τις διεθνείς συμβάσεις για τον περιορισμό της μόλυνσης , ούτε χρησιμοποιούν φίλτρα ή άλλες μεθόδους για να μειώσουν τη ρύπανση.

Ένας μυλωνάς έψηνε στη σούβλα ένα κοτόπουλο. Πήγε κι ο διάβολος κι έψηνε στη σούβλα ένα βάτραχο. Κάθε λίγο και λιγάκι ο διάβολος σήκωνε το βάτραχο και τον χτυπούσε στο κοτόπουλο λέγοντας, εσύ κοτόπουλο, εγώ βάτραχο, εσύ κοτόπουλο, εγώ βάτραχο. Ώσπου ο μυλωνάς σιχάθηκε και πέταξε το κοτόπουλο.

Τι νομίζεις θα μείνει στην ψυχή σου ,αν ακούς όλη την ώρα να μιλάνε για βατράχους;



http://moschoblog.blogspot.com/2010/06/blog-post_09.html

0 Comments:

Post a Comment