–Όλοι οι ανατολικοι λαοι και κυρίως ο βουδισμός αναγνωρίζουν οτι ΟΛΑ στην ζωή ειναι ΠΟΝΟΣ . ;Oλη η ζωη ειναι πόνος.
Και η αιτία του πόνου ειναι η προσκόληση , η δίψα για αγαθα, και τελικα, η προσκόληση στην ιδέα οτι πρεπει να υπάρχω.Ο ανθρωπος μενει γαντωμένος στην υπαρξη.
Και αυτο γιατί ΝΟΜΙΖΟΥΜΕ (λανθασμένα) οτι υπάρχει κατι το σταθερό , κατι το αμεταβλητο. για τον βουδισμό ΔΕΝ υπαρχει τετοιο πραγμα. ΟΛΑ μεταβαλονται, σαν τη ροη ενός ποταμου.
Για αυτό και η ιδέα της ατομικής υπαρξης, οπως μεταφέρεται απο τον δυτικό τρόπο σκεψης απορριπτεται απο τον βουδισμο.
Εδω βεβαια μπορουμε να πουμε, απο μια πλευρα, ο βουδας εχει δίκιο. η ατομικότητα, το οτι εγω υπάρχω , και το ξερω οτι ειμαι εγω , διοτι δεν ειμαι ΕΣΥ, δεν ειμαι ΑΥΤΟ. για τον χριστιανισμό ο τροπος αυτος του υπάρχειν ειναι η ιδια η κόλαση.
Αυτο ειναι και το προπατορικό αμαρτημα, το οτι γεννιόμαστε σε ενα συμπαν που ειναι γεματο συντριμια, που ειναι διασπασμενο.
Βεβαια ο Bουδας, ο μεγάλος αυτός φιλόσοφος , εφτασε σε αυτο το μεγάλο συμπέρασμα για την υπαρξη αλλα ΔΕΝ μπορουσε να παη παρα περα. λοιπον αυτο που προτεινει ειναι να πάψω να προσκολωμαι στο οτιδηποτε, ουτε στην ιδια την υπαρξη, διοτι το ΕΓΩ ειναι η ρίζα της υπαρξης.
Όποιος το πετυχη ελευθερωνεται απο τον νομο της φθορας, και μπαινει στην νιρβάνα δηλ στην σωτηρια.
Για τον βουδισμο λοιπον υπάρχει η σωτηρία αλλα ΔΕΝ ΒΡΗΣΚΕΙΣ ΤΟΝ ΣΩΖΟΜΕΝΟ, υπαρχει πόνος αλλα δεν βρίσκεις αυτον που πονάει. δηλ δεν υπάρχει το πρωσωπο, δεν πρεπει να υπάρχει.
Εμεις λεμε, πολυ σωστα , το προσωπο (μαλλον το ατομο) ετσι οπως ειναι δεν πρέπει να υπαρχει. αλλα οπως στον βουδα ηρθε η αποκάλυψη, και οπως στο ΖΕΝ ερχεται η ελλαμψη, ετσι και ο θεος επενέβη και μας εδειξε μια αλλη λυση.
Όχι το να σβύσω αλλα το να υπάρχω με διαφορετικό τρόπο.
ΟΠΩΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΥΤΟΣ . πως υπαρχει ο Θεος? ως ΤΡΙΑΣ, ως κοινωνία τριων προσώπων. Όχι ως 3 διαφορετικές ατομικότητες , οχι ως 3 φιλοι, αλλα ως τρια προσωπα (μονο αριθμουμενα) που συνυπάρχουν και αλληλοπεριχωρουνται. δηλ αν ενας απο τους 3 εκλειψη, παει, δεν υπαρχει θεος. ενω εγω υπαρχω, ειτε με συμπαθειτε ειτε με αντιπαθειτε, διοτι αντω την υπαρξη μου απο την βιολογικη μου λειτουργία.
Ο άνθρωπος λοιπόν καλειται να ζήσει ενα νεο τρόπο ζωης. να υπάρχει ΕΠΕΙΔΗ ΣΥΝΥΠΑΡΧΕΙ. Αλλά πως να γίνη αυτο? ο ενας της Τριάδος γινεται ανθρωπος , και ετσι γινεται το κεντο ΟΛΗΣ της κτισεως.
Αν θελω , μπορω και εγω να ενωθω μαζί του, δηλαδη να αποκτησω μια νεα υποσταση, ενα ΑΛΛΟ τροπο υπαρξης , θεωρωντας ως ζωη την σχέση μου με ΑΥΤΟΝ. τοτε δεν ειναι ο πατέρας και η μανα μου, δηλ η βιολογική μου αρχη η υπρξη μου , αλλα ο τροπους που μπορω να διαλέξω, δηλ μα εχω πατερα μου τον ΠΑΤΕΡΑ ΤΟΥ ΥΙΟΥ, να λεω οτι ζωη ειναι αυτη η σχέση και μονο αυτη. και αυτο μπορω να το πετυχω εννουμενος με τον χριστο , τον υιο του θεου, που χωρις να παψη να ειναι οτι ηταν, γινεται και ανθρωπος. αλλα δεν μπορω να το κανω μονος μου αυτο.
ο ΑΛΛΟΣ της Τριαδος , ο ΠΑΡΑΚΛΗΤΟΣ , το ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ με ενωνει με τον Χριστό, και ταυτόχρονα με τους αλλους. διοτι το πνευμα ενεργει οχι ατομικα αλλα εν τη εκκλησια. Δηλαδη αν δωσουμε ενα (κακο) παραδειγμα, αν το σωμα σας ειναι ο Χριστος, τοτε εγω ειμαι το ενα δαχτυλο, εσεις το αλλο, ο γειτονας το αλλο κτλ.
Αυτο ειναι η ζωη. η συνυπαρξη. και οποιος ζη αυτη την σχέση, δεν γευεται τον θανατο, η σχεση αυτη δεν σταματα ποτε. Μπορεί να έρθει (και θα ερθει) ο βιολογικος θανατος του σωματος, ομως η σχεση αυτη, η ενωση αυτη συνεχίζεται για παντα, διοτι οπως ειπαμε ζωη ειναι ο χριστος, οχι η αυτονομη βιολογικη λειτουργία.
(οπιος θελει να δει περισσοτερα ας διαβαση το υπεροχο κειμενο του σεβ περγαμου Ιωαννου Ζηζιουλα , απο το προσωπειον εις το πρωσωπο)
Αυτος ο χριστιανισμός ΔΕΝ εγινε ποτε γνωστος στην Ασια.
Οι μη ορθόδοξοι κηρύτουν τον ιστορικο Ιησου που ηρθε να σωσει απο την αμαρτία αγνοουν τελειως τα παραπανω.
Και εμεις,,,, εχω γραψει , ποσο αρνηθηκαμε να κηρυξουμε.
Όταν τα λέω αυτα σε βουδιστές ανοιγει η καρδια τους. μου λένε πολυ ωραια αυτα , πες μας και άλλα.
Και υπαρχουν πολλα.
πχ στο θεμα της υπαρξης, που ειναι καιριο. για τον βουδιστη δεν υπαρχει ο σωζόμενος.
Το ερωτημα τοτε εγω πιος ειμαι? πως πχ. οι πραξεις μου επιρεάζουν την επόμενη ζωη μου? τι σχέση εχω εγώ με …εμενα στην επομενη μετεμψυχωση μου, δεν απανταται ευθέως με ενα λογικό δυτικο τρόπο. Τα περι υπάρξεως ερωτηματα ο βουδας τα θεωρει αστοχα, non proper, και τα αντιπαρεχεται με σιωπη. το περιφημο παραδειγμα του.. ενας που τον τραυματισε το βέλος και υποφερει ρωταει , τι ειδους ειναι το βέλος, ποιος το ερριξε, κτλ ενω δεν θα επρεπε να ρωταει τεοια πραγματα, αλλα να φροντηση να θεραπευθεί.
Βεβαια υπαρχει οπως διαπιστωνει ο βουδισμος μια συνεχης μεταβολη. πχ το σωμα σας ηταν τελειως διαφορετικό οταν εισαστε μωρο, τωρα και οταν γερασετε (ευχομαι να γινετε πολυ πολυ γεροι, να ζησετε πολλα χρονια) ολα τα κυτταρα εχουν ανανεωθει . Τι σας κανει να νομιζεται οτι ειστε εσεις? ειναι το ερωτημα της συνεχειας της υποστασης εν χρονω (personal identity over time αν μεταφραζω σωστα) καιριο ερωτημα των προσωκρατικών που ειπαν οτι δεν υπαρχει αυτη η συνεχεια διοτι δεν υπαρχει στην πραγματικότητα κινηση και χρονος, ενω αντιθετα ο Ηρακλειτος θεωρωντας οτι ολα ειναι μεταβολη αρνειται αυτην την υπαρξη. ο Πλατωνας αντίθετα βρισκει μια ιδιοφυη λυση. αυτο που με κανει να λεω οτι εγω υπαρχω ενω το σωμα μου αλλαζει συνεχως ειναι η ψυχη, που ειναι αθάνατη, επεσε απο τον κοσμο των ιδεων και συνεπως ενωνει τα διαφορα στιγμιοτυπα θα λεγαμε, δηλ τις μεταβολες του σωματος μου , και ετσι ειμαι ΕΓΩ. Ο Βουδισμος αρνιεται , και ΣΩΣΤΑ ατην την λυση.
Βεβαια το ερωτημα ειναι ιδιαιτερα επικαιρο σημερα με την προοδο της κβαντμηχανικης. Ο καθηγητής στο Καιμπριτζ Derek Parfit (reasons and persons) εξεταζει το ερωτημα απο τα φιλμ επιστημονικης φαντασίας, απο την τηλεμεταφορα (teleportation) που θεωρητικα γινεται σε στοιχειωδη σωματια προς το παρον. δηλ να μπητε σε μια μηχανη και σε χρονο 0 να βρεθητε αλλου. Αλλα ποιος μας λεει οτι εκει στο αλλού , ειστε εσεις?
Προσπαθω να δωσω την χριστιανικη απαντηση. που νομίζω ειναι οτι υπαρχουμε οχι αφ εαυτων, ουτε επειδη εχουμε αθανατη ψυχη, (διοτι τιποτα δεν ειναι αθανατο, μονο ο Θεος ειναι απολυτως και αφ εαυτου αθάνατος) αλλα διοτι ο θεος μας αγαπα, και μονο απο ελευθερη και ανιδιοτελη αγαπη, απο μια αγαπη που ΔΕΝ κανει διακρισεις μας κρατα στην υπαρξη , ειτε ειμαστε καλοι ειτε οχι, ακομα και τον διαβολο, μας δινει ΚΑΤΙ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΟΝ ενα ιχνος, που αυτο ειναι υ ψυχη και που δεν πεθαινει διοτι δεν αφηνει ο Θεος να πεθανη και ουτε θα αφηση ποτε.
αυτη λοιπον ειναι η ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ, η ελάχιστη μας personal identity. (δυστυχως ξεχασα να γραφω ελληνικα…)
Και που παλι ταιριαζει με την κινεζικη φιλοσοφία. διοτι εγω, εσεις, και καθε κτισμα, δεν ειμαστε μερη του Θεου, αλλα εν τουτοις το κεντρο της υπαρξης μας ειναι η ΣΚΕΨΗ του Θεου, Ο ΛΟΓΟΣ ΤΩΝ οντων, αυτο που οι κινεζοι αποκαλουν ΤΑΟ (ντάο ειναι η σωστη προφορα) χωρις να το ξερουν. Ειναι η θεολογια του αγ Μαξιμου του Ομολογητου . Και οχι μονο βεβαια. διοτι ναι μεν ο Θεος δημιουργησε τον κοσμο ΕΝ ΧΡΟΝΩ, αλλα ηθελε, σκεφτηκε ελευθερα και απο αγάπη να χαρισει την υπαρξη και την συνειδητότητα σε διαφορους βαθμους σε κατι εκτος αυτου. και το πραγματοποιησε.
Ειναι λοιπον η πραγματοποιημένη σκεψη η αγάπη του Θεου το κεντρο της υπαρξης του συμπαντος και καθε οντος ξεχωριστα. πρεπει να πουμε στους κινεζους οτι σωστα το εμπνευστηκαν ο Λαο τσε, ο Τσουαν τσε κτλ… αλλα δεν μπορουσαν να πουν παραπανω, γιατι δεν ειχε φανερωθει. Ουτε εμεις μπορουσαμε αλλωστε, αλλα επειδη ο Υιος και Λογος του θεου αποκαλυφτηκε, εγινε ανθρωπος μπορουμε τελικα να μιλάμε γιαυτο, ειδη Αυτος μας μιλησε.
Μιλησα για ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ συνειδητοτητα, προσωπικη υπαρξη. γιατι? Διότι η τελικη ΔΕΝ ηρθε ακομα. Είμαστε ενα γιγνεσθαι, και ο Θεος δεν μπορει και δεν θελει να μας εξαναγκαση. Αλλα η προσωπικη ταυτοτητα , personal identity, ειναι ενα ΔΩΡΟ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ . ενα δωρο του θεου, ΜΟΝΑΔΙΚΟ και αναλογα με την προσωπικοτητα που χτίσαμε.
Στην αποκάλυψη 2,17 και 3,12 ο Χριστος θα δωση καινουργιο ΟΝΟΜΑ που θα ειναι η τελικη μας personal identity, προσωπικη ταυτοτητα, συνειδητότητα και που το ονομα αυτο θα εχει σχεση με τον ιδιο τον χριστο, αφου θα ειμαστε μέλη του.
Και μαζί με μας ενωνεται εν Χριστω ολη η κτίση γιανα ειναι τα παντα εν πασιν Χριστος.
ΠΗΓΗ.http://asian-aroma.com/


http://dosambr.wordpress.com/2010/12/14/m%CE%B9%CE%AC-%CE%B9%CE%B5%CF%81%CE%B1%CF%80%CE%BF%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%83%CE%AD%CE%B3%CE%B3%CE%B9%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B2%CE%BF%CF%85%CE%B4/

0 Comments:

Post a Comment